144000 Joden

Het boek Openbaring heeft de uitlegger altijd voor uitdagingen gesteld. Het boek is doordrenkt van levendige beelden en symboliek die mensen verschillend hebben geïnterpreteerd, afhankelijk van hun eventuele vooroordelen over het boek als geheel. Er zijn vier belangrijke interpretatieve benaderingen van het boek Openbaring: 1) preterist (die ziet dat alle of de meeste gebeurtenissen in Openbaring al aan het einde van de 1ste eeuw hebben plaatsgevonden); 2) historicus (die Openbaring ziet als een overzicht van de kerkgeschiedenis van apostolische tijden tot heden); 3) idealist (die Openbaring ziet als een afbeelding van de strijd tussen goed en kwaad); 4) futurist (die Openbaring ziet als profetie van toekomstige gebeurtenissen). Van de vier interpreteert alleen de futuristische benadering Openbaring volgens dezelfde grammaticaal-historische methode als de rest van de Schrift. Het past ook beter bij de bewering van Openbaring zelf dat het profetie is (Openbaring 1: 3; 22: 7, 10, 18, 19). Dus het antwoord op de vraag "wie zijn de 144.000?" zal afhangen van welke interpretatieve benadering je kiest voor het boek Openbaring. Met uitzondering van de futuristische benadering, interpreteren alle andere benaderingen de 144.000 symbolisch, als representatief voor de kerk en het aantal 144.000 als symbolisch voor de totaliteit - dat wil zeggen het volledige aantal - van de kerk. Maar op het eerste gezicht: "Toen hoorde ik het aantal van degenen die werden verzegeld: 144.000 uit alle stammen van Israël" (Openbaring 7: 4), leidt niets in de passage tot de interpretatie van de 144.000 als iets anders dan een letterlijk aantal van Joden - 12.000 uit elke stam van de "zonen van Israël". Het Nieuwe Testament biedt geen duidelijke tekst die Israël vervangt door de kerk. Deze joden zijn 'verzegeld', wat betekent dat ze de speciale bescherming van God hebben tegen alle goddelijke oordelen en tegen de antichrist om hun missie uit te voeren tijdens de periode van verdrukking (Openbaring 6:17). De verdrukkingsperiode is een toekomstige periode van zeven jaar waarin God een goddelijk oordeel zal vellen over degenen die Hem afwijzen en Zijn plan van verlossing voor de natie Israël zal voltooien. Dit alles is in overeenstemming met Gods openbaring aan de profeet Daniël (Daniël 9: 24–27). De 144.000 Joden zijn een soort "eerstelingen" (Openbaring 14: 4) van een verlost Israël dat eerder is geprofeteerd (Zacharia 12:10; Romeinen 11: 25-27), en hun missie lijkt te zijn om te evangeliseren - herstel de wereld en verkondig het evangelie tijdens de verdrukkingsperiode. Als resultaat van hun bediening zullen miljoenen - "een grote menigte die niemand telt, uit elke natie, stam, volk en taal" (Openbaring 7: 9) - tot geloof in Christus komen. Veel van de verwarring over de 144.000 is een gevolg van de valse leer van de Jehovah's Getuigen. Ik geloof dat de 144.000 de nieuw leven ingeblazen babies zijn die Herodes doodde in de tijd van Jezus' geboorte. De 144.000 Joden zullen tijdens de eerste helft van de verdrukking evangeliseren. De Bijbel zegt dat deze verzegelde Joden maagden zijn. Dus ze kunnen geen gelovigen zijn die de opname hebben gemist.